Cofetarie

„Cofetarie cu profil integral grecesc pe un mare bulevard, cu vad foarte bun. Doua domnisoare imbracate cu tricouri inscriptionate cu numele firmei, cu cate un pahar cu inghetata in fiecare mana, pe largul trotuar foarte circulat din fata firmei. Le ofera gratuit, ca sampling, trecatorilor. Paharele cu inghetata, mu tricourile de pe ele. Cu un zambet larg pe fata le ofera.

Din 10 oameni carora li se ofera inghetata gratuit, cu scopul de a-i determina sa cumpere ulterior, domnisoarele aleg sa le intinda la 8-9 trecatori cu varste peste 65 ani, albi la par si saracuti dupa imbracaminte si sacose. Dintre acestia, macar 2-3 sunt de la tara, dupa baticuri si haine, evident in trecere prin oras cu necazurile lor. Cam 4-5 dintre acesti batrani refuza initial mostra pentru ca nu inteleg de ce li se ofera, ce „vrea” domnisoarele de la ei. O accepta pe loc dupa ce li se lamureste ca e gratis.

La aceeasi ora si pe acelasi trotuar, la doar 10 metri de cofetarie, asteapta in fiecare zi sa-si ia copiii de la scoala cam 100 de parinti. Domnisoarele nu le arunca nicio privire, cu toate ca produsele cofetariei, ca aspect si pret, li se adreseaza acestora din urma.

Una dintre batranele de la tara, cu clasicul batic inflorat si legat „a la femeie maritata”, tocmai fericita cu o inghetata, o infuleca rapid, aruncand intre doua inghitituri, cu puternic accent rural: „sa le dea D-zeu sanatate, maica, daca mi-or dat-o pe degeaba”.

Asta da strategie si targetare a clientilor. Mult succes, cofetarie!” Bogdan Briscu

Comentati?