La Bonne Bouche – bistro in Centrul Vechi

Ce faci cand un restaurant nou deschis, esueaza in propria-ti viziune despre ce ar trebui sa ofere clientilor? Transmiti prietenilor sa evite locul sau incerci sa descoperi care sunt punctele vulnerabile? La Bonne Bouche – bistro in Centrul Vechi

In cazul „La Bonne Bouche” – Str. Franceza nr. 30 – am sa aleg varianta a doua. Se poate observa ca a existat buna intentie de a da orasului un loc de calitate, insa din pacate rezultatul este departe de un nivel decent. Tind sa cred ca modul in care „La Bonne Bouche” a ales sa se prezinte in acest moment nu ii face multe complimente. Ar fi regretabil ca motivatia ulterioara unui eventual esec comercial sa fie strict criza financiara cand, in realitate, elementele de baza nu functioneaza.

Din punctul meu de vedere, acest local ar trebui sa aiba in continuare afisul “In curs de amenajare” fiindca a folosi clienti drept cobai pentru acest experiment, nu mi se pare o abordare corecta.

Inceputul a fost facut cu stangul.

Impreuna cu o buna prietena, ne-am asezat la masa si am primit prompt menu-rile. Desi incaperea are in jur de 8 mese si la acel moment doar jumatate ocupate, comanda ne-a fost luata dupa … 30 de minute.

Comandam bauturile si cerem gin tonic. Raspuns prompt: nu avem gin. Nedorind sa verific ce altceva lipseste din menu, am optat pentru cea mai simpla bautura posibila, o limonada cu miere. Raspuns prompt: nu avem miere. Chiar si fara miere, o optiune neinspirata s-a dovedit ulterior desi parea greu de crezut ca un restaurant in Bucuresti ar putea sa mai greseasca proportiile intre lamiie si apa intr-o asemenea maniera adusa la stadiul de “apa aromata”.

Supa de ceapa comandata a fost corecta si, in rest, fara surprize a mai fost doar painea. Mentiunea din menu referitoare la furnizorul Rue de Pain m-a relaxat, eram pe teritoriu cunoscut.

Nu ne-am hazardat sa continuam comanda cu felul principal si singura senzatie era aceea ca doream sa plecam cat mai repede.

Trist in toata povestea este faptul ca, fara sa cunosc proprietarul(ii), localul imi da senzatia de initiativa plina de buna intentie a unei/unor persoane care desi, in mod clar, au fost atenti la detalii, undeva pe drum au pierdut focusul produsului final.

Se resimte inclusiv in senzatia stranie a ambientului ca un puzzle de idei interesante fiecare in parte, dar care nu au reusit sa creeze un tot unitar si pe care prietena mea, designer la Armani Casa la Milano, mi-l diseca desenchantee. Canapeaua de catifea rosu inchis, asezata linga o biblioteca cu albume de fotografii interesante, este intr-o discontinuitate de stil cu restul incaperii unde predomina zidul de caramida si 3 tipuri de lemn. Gresia, foarte frumoasa dealtfel, este incoerenta cu lampa din tavan potrivita mai curand in holul Radisson. O alegere bizara mi se par rafturile toaletei umplute cu cartile din “Biblioteca pentru toti”, nu as vrea sa comentez prea mult pe aceasta tema. Rezultatul final este lipsit de senzatia de intimitate.

Exista un punct bonus, lumina, si sunt putine restaurante la noi care reusesc sa gaseasca mixul corect intre intensitatea becurilor si amplasamentul lampilor.

Cred ca in aceasta industrie, sincopele pot fi compensate de pasiunea celui care conduce un restaurant. In ce priveste industria horeca in Bucuresti, exista deja standarde etalon stabilite pe piata de catre persoane care s-au implicat total in business pina la nivelul in care se identifica cu localul. E suficient sa-l amintesc pe Doru la “Uptown”, Iasmina si Boban la “Aquarium” sau Nicolai la “La Cantine de Nicolai”. Ei sunt cei care transforma o masa la restaurant intr-o experienta care iti stimuleaza simturile si ii poti vizita insotiti de cei mai impatimiti gourmanzi internationali. Mi-as dori sa puna bazele unei scoli pentru toti cei care doresc sa lanseze un business horeca.

Cu siguranta, La Bonne Bouche are sanse sa se tranforme desi pentru moment i-as acorda o perioada de rodaj pina cand vor reusi sa-si stabileasca o identitate ambientala, vor aduce stocurile de produse la nivelul cererii si isi vor pregati staff-ul de servire in mod corespunzator.

Cel putin pentru eforturile in incercarea de a deschide un bistro autentic in Bucuresti, ar merita sa reuseasca. Testul clientilor, ca deobicei, ramine singurul care ii decide soarta.

86 comentarii pe “La Bonne Bouche – bistro in Centrul Vechi

  1. Iti dau dreptate, am avut parte de o experienta similara. Am stat 3 ore sa servim 2 feluri de mancare…si sincer, pentru mancarea de acolo preturile mi se par prea mari. Ca sa nu mai zic de alcool…un pahar de vin (pus pe jumatate) 13 ron…piperat pentru Centrul Vechi.

  2. hai ma dati-le o sansa, am fost azi acolo si serviciile au fost impecabile iar mincarea a fost buna (nu extraordinara, nu memorabila, nu ceva despre care sa ti-amintesti peste ani si ani, insa gustoasa). O nota de plata de 137 lei pentru 2 feluri principale, o supa, si 3 pahare de vin (Sole, Chardonnay de Recas, recomandat de chelnerita Irina) mie mi se pare rezonabila.

    Felicitari lui Claudiu si Denise, patronii restaurantului, nu stiu cum au gasit=o pe Irina, sper sa stea mult la ei, e politicoasa, prietenoasa, deschisa, foarte draguta, zimbeste frumos, vorbeste frumos, stie sa recomande cind este intrebata, nu e pushy. Eu personal cunosc putini chelneri/ospatari, cum sa le zic, care sa intruneasca toate aceste calitati. Poate la Uptown mai gasesti asa ceva.

    All in all, masa la Bonne Bouche a fost chiar o experienta placuta, desi am avut rezerve sa intru pentru ca citisem cronica ta acum 3 zile.

    Deci, ma da-le o sansa te rog

  3. Laura, asta a fost si parerea noastra dar uite ca Diana a avut parte de o experienta pozitiva; Fericito! Poate pentru ca am intrat in week-end … (dar nu vreau sa fiu rea …);

    Mai asteptam vreo cateva opinii ale celor ce le trec pragul si mergem sa vedem cum se prezinta 🙂
    (asta pentru ca ne-ai rugat tu Diana) 😀

  4. mie imi place sa experimentez de aceea am intrat fara rezerve si fara idei preconcepute.Am gasit o atmosfera placuta,calda si mancarea a fost buna,vinul la fel,doar mesele mi s-au parut cam ingesuite(auzi tot ce vorbesc vecinii si poti sa servesti de la ei din farfurie intr-un moment de neatentie :)) )

  5. Da, Ramona are dreptate, mesele sint ridicol de mici, si mult prea apropiate unele de altele. Cred ca la acest capitol nu ar trebui sa ne inspiram de la ”fratii” francezi

  6. da intr-adevar am fost si eu cu prietenul meu care este francez si a fost tare mandru cand a gasit in Bucuresti un restaurant unde a putut servi mancaruri frantuzesti[care dupa gustul lui au fost minunate].El crede ca seful bucatar este francez,judecand dupa calitatea mancarurilor,dar ospatarii nu sunt deloc pregatiti pentru un asemenea local,comanda ne-a fost luata cu mare intarziere. Mesele sunt foarte mici si foarte apropiate, din neatentie poti sa bei fara probleme din paharul vecinului iar discutiile nu mai au un caracter privat.
    Cu speranta ca in curand vor remedia aceste nereguli, sa apreciem totusi ineditul acestui local.

  7. Multumesc Elena pentru ca ne ajuti sa ne formam o parere; poate-i ajuta si pe ei, daca parerea clientilor lor conteaza, sa-si imbunatateasca serviciile. Am promis unei prietene – Dianei, care s-a bucurat de o experienta reusita – ca le mai acord o sansa, asa ca deocamdata doar analizez.

  8. Experienta mea cu La Bonne Bouche (incercat in week end)a fost una chiar foarte placuta per ansamblu. La plusuri as trece design-ul care este autentic, cochet (nu m-a deranjat nimic in materie de asociere, dimpotriva, are parfumul unui local frantuzesc contemporan ca de Montmartre), mancarea buna – cel putin ce am mancat eu: mielul cu cuscus (senzational!), supa de ceapa (clasica, fara surprize) desertul cu frunte de padure (minunat!). Am asteptat 30 de minute pe un local full. N-am avut o problema cu asta. Pretul: rezonabil pentru loc, mancare si concept. French Bakery e zdravan mai scump si dau rateuri garla (mai ales atunci cand le plecase bucatarul). Minusul mi se par a fi chelnerii, usor incepatori si ezitanti. Pe scurt, as recomanda-o fara rezerve prietenilor, convinsa fiind ca serviciile vor fi din ce in ce mai bune pe masura ce se rodeaza. Si io zic sa li se dea o sansa oamenilor astora si sa nu fie desfiintati din prima, ca nu sunt multe locuri facute cu pasiune ca asta in Bucuresti.

  9. Am fost si eu acolo chiar in primul weekend dupa ce s-a deschis si am fost placut impresionata de faptul ca era aproape full. Am asteptat la bar cam 10 minute sa se elibereze o masa, timp in care am baut cate un pahar de vin rosu italienesc, respectiv Prosecco Villa Sandi. Au niste vinuri extraordinare, merita incercate. Cum deja mancasem in alta parte, ne-am mutat la masa unde am mai savurat cate un pahar din cele mentionate mai sus si apoi ne-am retras. Mi-a placut faptul ca se poate vedea ce se petrece in bucatarie. Decorul este dragut,cel putin pt cei ca mine care nu se pricep la acest capitol. De-abia astept sa merg sa vad cum este mancarea.

  10. Care e faza cu locul asta? primesc mereu link de la cunoscuti dar cand trec pe linga e gol. La pranz mergem la St George, m-ar interesa ce au mai incercat cei cu birou in zona.

  11. Dan, faza e usor rezumata in articol si in cele cateva comentarii; ia-le si tu la o citire scurta si fa-ti o parere; eu as putea fi considerata subiectiva data fiind experienta cu ei. Poate dupa rodajul inerent primelor zile s-or mai fi dat pe brazda, insa pentru un loc puternic promovat pe sistemul „iti recomand eu un loc super” cred ca nu-ti vei atinge asteptarile.

    Daca a fost deschis pentru anumiti oameni, carora personalul le acorda toata atentia, atunci trebuiau sa puna la intrare, obligatoriu: club privat.

    Daca insa usa e deschisa tuturor celor ce vor un loc dragut, cu bucatarie buna, preturi decente (nu piperate pentru ca trebuie sa ne amortizam noi cheltuielile ieri), servicii excelente, ambianta placuta … ei, atunci mai au ceva de lucru …

    Una peste alta, nu te duce cu sacul la pomul laudat; lasa-ti loc sa fii si dezamagit, poate asa vei avea o surpriza placuta. Iti doresc sincer sa ai parte de ea …

  12. am fost de cateva ori la la bonne bouche si mi se pare extraordinar. servirea ireprosabila, mancarea buna (nu senzational) si oferta de vinuri incredibila (nu cred ca mai poti gasi o asemenea oferta bogata in bucuresti). cat despre domnisoara care a comentat ca i s-a pus numai jumatate de pahar de vin… nu e bere, asa se serveste! la Nicolai, care a fost dat drept exemplu, servirea a fost ingrozitoare, macarea, cu mici exceptii, sub orice critica iar dcorul…lumina de casa de toleranta pe un fundal de pop art prost inteles. multe elemente fara legatura intre ele.

  13. catastrofa!!!! am facut imprudenta sa-mi invit prietenii la masa si esec total.Un haos de nedescris,un serviciu foarte prost [stiam asta dintr-o vizita anterioara], dar calitatea mancarurilor a scazut foarte mult [supa de ceapa, o „posirca” nimic de-a face cu ce se servea saptamana trecuta, cotletele de berbecut, tari nefacute, si sosul care era tare bun a devenit ceva oribil!] Fratilor stiam ca orice minune dureaza 3 zile dar nici chiar asa, efectiv bataie de joc! Rusine!!

  14. Imi pare rau Ramona; si tu chiar erai placut impresionata dupa prima vizita. N-am sa spun „I told you so” pentru ca ideea acestui articol (si a comentariilor ulterioare) nu a fost nici pe departe sa desfiintam pe cineva ci sa impartasim impresii.

    Pe banii nostri avem dreptul sa cerem servicii de calitate, iar daca cei ce ofera serviciile sunt sincer interesati sa faca treaba buna, si sa le mai deschizi si a doua (a treia … a zecea oara) usa, atunci vor face astfel incat sa schimbe ce nu e in regula (desi dupa cum merge treaba dupa numai cateva saptamani … 🙁 )

    Ca serviciul nu s-a imbunatatit, nu era o minune. Nu poti educa un om sa fie ce nu e intr-o saptamana (daca n-ai angajat de la inceput profesionosti), dar sa-ti scada calitatea bucatariei in mai putin de o saptamana arata doar ca am avut dreptate: experiment nereusit pe banii mei, ai tai si-ai altora!

    Si poate intra Andra din nou sa ne spuna si noua cum a facut ea (poate ne „vinde” pontul) de a avut parte de tot la superlativ, si asta de mai multe ori nu doar o data ca mine sau de doua ori, ca tine …

  15. Salutare Romanie! Ne-am intors acasa! Am iesit la masa dar cred ca am gresit locatia, iarasi mizerie de neinchipuit la toaleta, toata seara am auzit cum se trage apa [avand masa in apropiere], iarasi se asteapta ingrozitor de mult comanda iar mancarea foarte proasta [sosul de vin apa chioara, carnea tare iar sosul de salvie, o smantana in care plutea grasimea!!] parca si preturile sunt mai mari pentru o asa „calitate”! No merci!!

  16. Salutare din nou! eu am impresia ca acest local are parte de o promovare intensa dar din partea unor oameni care fie nu se pricep…fie nu au mancat niciodata acolo… Se pare ca patronii au foarte multi prieteni.. Eh..nu-mi fac griji..odata ajunsi in acest bistro..toti cei care au crezut ca merg la pomul laudat isi vor da seama ca nu este nici pe departe locul descris si povestit de altii… Eu una m-am lecuit..no bonne buche pour moi..!! 🙂 ii las pe altii sa se bucure de „delicatese”..

    PS – @ Andra.. Draga mea, nu ma asteptam sa-mi puna vin la halba..dar nici doua degete nu mi se par de ajuns mai ales ca era un vin (alb) de masa…si il luasem sa-l beau nu sa il degust :))

  17. Buna Laura! Ma bucur ca te-ai intors 🙂 sa-i raspunzi si Andrei, pentru ca pe mine m-au piscat degetele sa-i raspund, dar intrebarea nu-mi era adresata si m-am abtinut.

    Cat despre local, si eu ii suspectez ca au parte de o promovare … prieteneasca, insa nemeritata. Am tot sperat ca lucrurile se vor schimba dar imi pare ca este doar un alt loc unde DOAR pretentiile sunt de domnisoara de pension …

  18. salutare..am fost si eu la acest bistro despre care vorbiti cu atata inversunare..e dragut din punctul meu de vedere..in ceea ce priveste calitatea serviciilor..sa stiti ca am ramas placut impresionat de cum se miscau angajatii de acolo,in ciuda ctiticilor altor persoane..am vrut sa ma lamuresc in legatura cu vinul.asa este..este mai putin de jumatate plin paharul,fac referire la vin alb.mi s-a explicat ca o portie ideala de vin alb are 150 ml si ca daca ar fi mai mult vin in pahar acesta s-ar incalzi iar calitatea gustului ar fi destul de scazuta.in concluzie un raspuns foarte profi.a intrebat cineva vreodata pe ospatar de ce a pus asa putin vin?

    am fost si in weekend cu niste prieteni..era foarte multa lume.servirea a fost foarte buna..baietii aia incep sa se completeze destul de bine..intr-adevar..cu mici ezitari..am inteles ca s-a schimbat si bucatarul pentru ca nu facea fata..deci usor usor vor sa s puna pe picioare..eu cred ca e doar vorba de rodaj mai mult..pana la urma nu au deschis decat de 2 saptamani si totusi se vad imbunatatiri de la zi la zi..

    am mai fost si cu colegi de la birou si la o masa de 4 persoane servirea a fost foarte ok,mancarea a venit foarte repede…deci..rodajul

    una peste alta am ramas placut surprins in ciuda criticilor vehemente si cu siguranta o sa mai trec p acolo..

  19. Ionut, nu stiu ce vezi tu vehement in criticile de mai sus. Sunt oameni nemultumiti care in urma promovarii … recomandarilor … au avut asteptari ce nu le-au fost implinite. Una e sa te duci la …”Una mica la Georgica” si alta e sa te duci in centrul vechi intr-un loc cu nume, pretentii si preturi de bistro frantuzesc.

    Daca tu ai avut parte de servicii excelente, nu pot decat sa te cred pe cuvant si sa te invidiez sincer.

    O remarca totusi: bistro-ul este deschis de circa o luna, iar rodajul nu se face cu clienti care te platesc; iti inviti prietenii, rudele, pui personalul in cele mai incredibile situatii, ii antrenezi inainte de deschidere pentru ca in momentul in care ti-a intrat primul client pe usa sa te prezinti IREPROSABIL. Asa se intampla in restaurantele de la care ne inspiram …

  20. am gasit articolul tau cu google, vroiam sa fac rezervare la bistro. Mai astept, din comment par sa faca gafe grosolane. Am primit link cu Bonne Bouche de la o prietena ce lucreaza in advertising , ea nu fusese i se spusese ca este incredibil locul. Ce sa zic, pare hoax…Intrebarea mea pentru cei ce au scris aici este cum au aflat despre locul asta ? cine le-a recomandat sa mearga ?

  21. corect ai punctat..oricum nu ne putem ridica la nivelul serviciilor de „afara”..dar putem sa incercam macar..o sa mai las o perioada sa treaca si o sa ma intorc la bonne bouche sa vad daca se schimba ceva..poate ca totusi a fost deschis cam prea repede..

  22. Irina, exista doua posibilitati: fie astepti, asa cum instinctul ti-a dictat, sa vezi ce se mai intampla in timp, fie te duci fara sa ai mari asteptari, asta daca vrei sa cheltuiesti niste bani aiurea; totusi, banii se pot cheltui cu satisfactie in alte locuri unde chiar le pasa cum se simt oamenii ce le deschid usa.

    Si eu am aceeasi curiozitate: cum ajunge lumea intr-un astfel de loc? Eu una m-am „vaccinat”: nu mai recomand niciodata nimic nimanui.

  23. sambata a fost a doua noastra vizita la acest bistro[avand biroul in zona,eu si colegii mei am fost incantati de aparitia acestui local ]nu stiam ce s-a intamplat cu produsele de bucatarie[pieptul de rata si terina de rata,crude fara absolut nici un gust.]] dar iata ca Ionut ne-a lamurit,, au schimbat BUCATARUL….ei, asta explica multe! Asa da ,acum nu mai avem nici o pretentie de bistro francez,ne gandeam ca au schimbat furnizorii!!Nici un alt comentariu decat ,,AU REVOIR,,!

  24. o mare dezamagire.
    ce nu inteleg eu este dorinta asta a romanilor de a se da mari.
    de ce sa te apuci sa strigi in gura mare ca esti cel mai bun, asa si pe dincolo, cand stii foarte bine ca esti amator.
    sunt de aceeasi parere. trebuiau sa-si faca rodajul pe banii lor, nu pe banii clientilor.
    si noi am fost o singura data. garnitura la carne era sigur semipreparata.
    ca sa nu mai spun ca a durat aproape o ora si nici macar nu am primit tot ce am comandat.
    daca era vorba despre o cafenea oarecare din centrul vechi nu se enervau atatia oameni. dar cand creezi asteptari si ai pretentia ca oferi mancare speciala, oamenii au tot dreptul sa te acuze daca nu livrezi ceea ce promiti.
    cat despre decoruri, daca te apuci sa copiezi diverse elemente din diverse locuri, iese o varza. lipseste exact acel petit quelque chose.
    pacat. pt ca intentiile sunt laudabile. rezultatul insa – pentru ca s-au grabit sa deschida cu orice pret – este trist.

    1. Ioana, imi pare rau ca te-ai pacalit si tu 🙁
      Problema este ca nu dau semne ca le pasa de clienti, ba chiar din contra, observ ca totul se degradeaza pe zi ce trece. Pacat!

  25. In urma recomandarii agresive din partea unor prietene care au job in acelasi domeniu cu patronul (advertising), am fost si eu cu amicii mei la „pomul laudat”! (cu toate ca se vorbeste prin targ ca mancarea si serviciile sunt foarte proaste). Intr-adevar am asteptat enorm de mult pana a venit comanda, iar mancarea tare proasta, absolut incredibil!!!

  26. Poti recomanda alte restaurante, in special vegetarian/vegan? Din cauza timpului scurt nu am avut vreme sa caut si sa experimentez. Doar intr-un singur loc mergeam la sigur pentru salate, supe si ceva fel 2 vegetarian, la City grill de pe Lipscani, care sint destul de flexibili si imi fac salatele cum le zic. In alte parti e dificil pentru ca ce scrie in meniu e ceea ce primesti, orice mica modificare punandu-i in dificultate (de genul aaa nu stiu cum sa marchez la casa, sau bucatarul asa a facut-o etc).

    1. Multumesc Simina si pentru ajutor si pentru promptitudine. Sa nu lasam tanarul domn sa moara de foame 😀
      Iar tie draga domnule fan vegan, ti-as mai recomanda Piccolo Mondo (pe strada Clucerului, strada din spatele Pietei 1 Mai) tot bucatarie libaneza, restaurantul Hotelului Marriott, si tot in zona Marriott, un restaurant recent deschis Kopel’s pe strada Sirenelor 87 (al unui prieten, Viorel Copolovici se numeste) pe care-l poti verifica inainte pe site-ul lui (http://www.pranzuldincaserola.ro) … vezi de-ti place cum suna retele lui … Succes in gasirea de locuri primitoare si cu papa bun! Si pofta buna!

  27. Sigur „colega” 🙂 ! Vegan, cu placere, esti pe teritoriul meu :

    1. Casa Satya, pe Banul Manta si nu e vorba doar de mancare, e un intreg concept,inspiratie bucatarie indiana, ma duce cu gandul la Kerala

    2. Barka Safron, Piata Domenii. Delicios, majoritatea de inspiratie indoneziana si indiana

    3. Uptown, international, poti cere orice, oricand, no fuss. Am cerut chiar si paste fara ou si mi le-au adus. Iti servesc exact ce doresti si in plus iti recomanda anumite feluri din menu pe care le pot servi si vegan.

    4. Hilton La Strada sau Cafe Royal. Asta daca reusesti sa treci de atmosfera de hotel…Comparativ cu 5 ani in urma cand pentru vegan puteau servi doar french fries, acum au ajuns la detalii de genul felurile vegan sunt clar specificate in menu.

    5. El Bacha sau Coin Vert, favoritele mele din bucataria libaneza.

    …si ma gandesc ca pentru restul iti trimit in acel luuuung email care iti este pregatit…e adevarat, de ceva timp 🙂

  28. OK, merci colega 🙂 Le-am notat deja.
    Cred ca mi-a mai spus cineva de Satya acum 1 an. Numele imi suna cunoscut. Chiar acum le-am vazut site-ul si imi place meniul lor. E foarte apropiat de „dieta” mea. Il voi incerca. La fel le voi incerca si pe cele libaneze pt ca imi place bucataria lor.
    Despre email, ti-am lasat timp sa iti asterni memoriile pe hartie 🙂 vb.

  29. Sigur 🙂 Nu mi-ar strica o portie de „oua” Benedict si un taco 🙂 Daca sunteti prea ocupate si nu aveti timp, o sa incerc sa va trimit reteta 🙂

  30. Si fiindca esti numai ochi, am reusit sa gasesc un review al locului care are si poza faimoaselor oua.
    http://kristensraw.blogspot.com/2009/06/quintessence-brunch-raw-vegan-bagel-and.html

    N-am gasit reteta lui Dan. Ma gandesc sa il intreb de ea. Stiu doar ca foloseste irish moss pentru textura similara oului benedict si un sos hollandaise. Cred ca acelasi rezultat se poate obtine si folosind tofu soft. Chiar am sa incerc intr-un weekend sa experimentez:)

  31. De incercat si Mystic Tree pentru manacare vegetariana si nu numai. Delicioasa salata de somon fumme, iar la final nu trebuie ratata tarta cu crema mascarpone si sos de fructe de padure. Yummy!
    Nu te lasa influentat de parter (interesant si el cu tablourile cu oameni si copaci, dar poate cam prea sobru…), mansarda este minunata.

  32. Multumim de sugestie Ioana; le-am vizitat site-ul si „suna” interesant. Si-am vazut in meniul lor niste lucruri foooooarte interesante 😀 Experimentam curand si promit sa scriu.

  33. am fost la acest local chiar astazi si pot sa confirm partial criticile dar si laudele.
    Nu vreau sa par partizanul acestui local asa cum cineva de mai sus sustine cind vede aprecieri la adresa localului.
    Am „calcat” destul de mult bistro-le pariziene si diferenta mare o avem in ceea ce priveste servirea, chiar daca par prietenosi se vede lipsa de cizelare in „perierea clientului” specifica chelnerilor de meserie.
    In rest localul este ok, cu vinuri bune din podgorii de renume bine pastrate si servite la temperatura potrivita, parerea mea mon cher ..

  34. hai ca nici nu stiam ca a scris cineva aici despre bistroul asta. Nu m-a dat pe spate in sensul ca in Centrul Vechi gasesti zeci de terase mai simpatice. La Amsterdam Cafe si Van Gogh Pub imi plac si clientii si chelnerii si berea sau vinul si ne si distram.
    Bone bouche are un bar misto cu lazi de lemn dar barmanul gen bamboo. Nu vorbea cu noi, exact ce spui Marius, nu stie sa entertain clientii, cam naspa atmosfera,nu te simti ca la Paris sa stai la un pahar de vin alb la bar.

  35. mi’e mi se pare un bistro ok desi ospatarita e falsa..si de multe ori dezorientata..desi eram servit de unul dintre baieti..a venit la noi la masa si a inceput sa ne povesteasca niste lucruri care efectiv nu ma interesau..mancarea a fost foarte gustoasa..bucatarul cel nou a stiut sa isi lase amprenta..si vinul recomandat a fost foarte bun..totusi baietii ar trebuie sa nu mai vorbeasca asa de tare..totusi se vede pe fata lor ca sunt stresati sau suparati..desi totusi incearca sa aibe o atitudine pozitiva. Daca ar fi sa fac o comparatie intre primele mesaje citite si seara care am fost eu pot spune ca am avut un inceput de weekend ok..Sigur mai revin

  36. Admosfera generala mi se pare foarte buna, tot atat de importanta precum oferta culinara. Cinstit, mi se pare mai important decat mancarea, daca o privesti ca un pretext pentru socializare, ca un restaurant sa creeze o ambienta buna. Si pentru asta ai nevoie de o suma de preconditii care sa fie reunite fericit: design interior, amenajare cu gust a spatiului, chelneri cu atitudine buna, muzica si mancare buna. Asta iti cerne clientela in timp si sa personalitate unui loc mai ales cand e proaspat vopsit. Singurul repros: unele feluri de mancare sufera la cateva saptamani modificari care nu le imbunatatesc neaparat calitatea. Dar aici este o chestiune de gust evident. Desi, totul pana la urma in aceste comentarii ale nostre este o chestiune de gust. Iar gustul general care mie mi-a ramas dupa cateva incursiuni la acest restaurant este de spatiu al convivialitatii, un veritabil refugiu intr-o oaza de muzica bine aleasa, admosfera placuta si mancare buna. Bon courage et bonne continuation!

  37. This is one of the most amazing seeting in a restaurant in Bucharest, a city where I have lived quite some time. Sadly the food does not meat the high standards of the place and its service. I hope that is the the Chef has not get it just right…yet! and they are still playing with the right menu. Bravo for the place, cool staff and I do hope that the food will become as good as the place. I still believe in this place and have been there several times…still hoping!

  38. dragut decorul si muzica; pt o clipa m-am simntit la Paris, dar mancarea nu are absolut nimic in comun cu ce se mananca intr-un bistro francez; ii lipseste savoarea si calitatea [carnea fara gust si tare, iar garniturile nu sunt nimerite, te duce gandul la un meniu englezesc mai degraba!!!] daca ar angaja un bucatar francez cu siguranta ca ar fi totul perfect avand in vedere si calitatea vinurilor.

  39. cand dai atatia bani la un bistro cu pretentii nu te astepti sa-ti gateasca o ,,gospodina,,!!!!!!Nu mi-a venit sa-mi creada ochilor cand am servit pieptul de rata cu orez salbatic!!! ,poate salbatic este bucatarul care a gandit o asa asociere ,,autentic ,,frantuzeasca!!! si la mai toate restaurantele au la desert ,,creme brule si lemon tart ,cu baza de tarta cumparata din comert!!! deci nici aici nu puteam scapa de aceste doua podoabe culinare!La ce vad are restaurantul si-ar putea permite un bucatar francez!

  40. IN ATENTIA lui MISU SI LUCIA REICH SI CELORLALTI, DACA NU VA PLACE MANCAREA SI ATMOSFERA DE LA BONNE BOUCHE IMI PUTETI SPUNE IN FATA MA GASITI LA BUCATARIE SANT BUCATARUL ALA NEBUN, CARE CUMPARA SI FACE BANALA CREME BRULE SI TARTA CU LAMAIE, OREZ SALBATIC( OREZ ROSU) FRANTUZESC….!!!!
    1. DECI NU AU AVUT BUCATAR SEF FRANCEZ NICIODATA A FOST TOT UN ROMAN CARE A LUCRAT 1 LUNA SI PE URMA A FUGIT….
    2.DACA VRETI SA STITI TOATE PRODUSELE VIN IN MARE PARTE DIN FRANTA….
    3. AM LUCRAT SI EU PE AFARA ANI BUNI SI STIU SA GATESC, SI NU ACCPET SA-MI FACA CINEVA RETETELE ASA CA CA RECOMAND CRITICILOR MAI COMUNISTI IN MENTALITATE SA SCHIMBATI RESTURANTUL CUM SCHIMATI CANALUL LA TV…APROPO TOTUL ESTE NATURAL FACUT IN CASA FARA ULEI DE FLOAREA SOARELUI,DELICAT, FAINA IN MANCARE SI DORUL LELI…

  41. @johnny le chef, hai sa lamurim din start vreo cateva lucruri deosebit de importante:

    1. daca patronii tai stiu ce si cum ai scris aici, aveti o problema mult mai importanta decat nemultumirea clientilor!

    2. faptul ca „ai lucrat si tu pe-afara” nu inseamna ca iti si meriti „le chef”-ul pe care ti l-ai asumat.

    3. faptul ca cei ce vin sa manance la voi au asteptari pe care le impun numele bistro-ului, locatia, recomandarile prietenilor patronilor si nu in ultimul rand pretentiile voastre ar trebui sa te motiveze, asta daca intelegi ce inseamna sa servesti ireprosabil clientul care TE PLATESTE.

    4. daca nu intelegi ca ceea ce faci la bucatarie nu are nimic comun cu ceea ce s-a intamplat la deschidere si un pic dupa, inseamna ca tu ai o problema mai grava decat faptul ca nu ti-a iesit supa de ceapa sau ca pieptul de rata a fost crud.

    5. si ma voi opri aici pentru moment … critica este o componenta a progresului, daca nu accepti critici atunci lasa-te de meserie si gateste acasa pentru cei ce te vor aprecia neconditionat, insa nu uita un lucru, ei nu te platesc, ei te accepta si-atat!

  42. wow!!! ,,le chef…..nu sti nici macar gramatica limbii romane,[cum se foloseste un articol sau cand se pune o virgula]te-ar putea ajuta patronii cu siguranta.
    1. deci nu tu ai gandit meniul de la deschidere,ci asa cum spune Elena in comentariul postat pe 5 aprilie un bucatar care parea a fi francez!!!! acum esti tu ,,johnny-nebunul,,cum iti place sa ti se spuna!!! dar ca orice roman nepregatit in domeniul lui esti si obraznic!!
    2. depinde unde si ce-ai lucrat ..pe-afara,,!!mai bine lucrai inauntru,intr-o bucatarie !!
    3. nu avem nimic impotriva uleiului de floarea-soarelui!!!!,sau a fainii…pai tarta pe care o faci in ,,casa,, nu are si faina in compozitie??? sau o faci cu ,,doru leli!!!

  43. Lucrez in zona si am calcat de cateva ori bune la bonne bouche. La inceput m-a atras atmosfera … si apoi ma minunam cat de multi dintre cunoscuti spuneau ca se mananca bine desi nici unul dintre ei nu ajunsese inca pe acolo sa testeze ce si cum. Am renuntat sa merg la pranz la ei la masa – serviciul si mancarea pline de surprize si nota putin cam piperata. Nici un restaurant din zona nu este exceptional, insa mai nou m-am oprit la Malagamba. Imi place atmosfera linistita de la pranz, mancarea e f.buna si proaspata si mai ales ajunge f.repede pe masa, lucru minunat dat fiind pauza scurta :).

    Nu este un restaurant cu pretentii/fite si zic ca merita incercat dat fiind surpriza placuta din farfurie. M-a impresionat ca intr-o zi, dupa ce am nimerit pe mana unui chelner lenes si impertinent, am cerut sa vorbesc cu sefu’ si asa a aparut un irlandez, din cate am inteles patronul, care in afara faptului ca mi-a multumit ca ma exprim, si-a cerut scuze si a insistat sa revin la un pranz din partea casei. Mi s-a parut f.frumos gestul mai ales ca asta nu mi s-a mai intamplat niciodata la un restaurant in Romania. In fine, am venit cu acest comentari pt. cei care lucreaza in zona si intrebau de alternative.

    1. Multumim frumos Dan si pentru comentariu si pentru sugestie. 🙂
      Incercam negresit si ne vom spune parerea. Insa au o bila alba din start pentru reactia NORMALA pe care trebuie s-o aiba orice patron, chef, ori responsabil de personal atunci cand i se spune (din prea multe directii diferite, dupa umila noastra parere) ca ceva cam „pute” in curtea lui/lor. Diferenta de educatie si mentalitate!

  44. E uimitor sa vezi cum o cronica de restaurant sau chiar mai mult – de gastronomie, scrisa de cineva care a servit undeva cu prietena ei, mare designer numai o supa de ceapa dezlantuie un asemenea duel de artilerie intre tabara
    patronilor (oameni din domeniului advertising-ului)si a consumatorilor normali.
    Pe amicii patronilor ii lasam deoparte cu „meritele” lor, dar ce ne facem cu cei din tabara „celor buni” din care, intr-adevar, unii raman cu picioarele pe pamant. Altii vor neaparat sa intre in categoria PAPAGALILOR facand afirmatii de felul ca „se cunoaste ca nu suntem la Paris” sau ca „pieptul de rata acompaniat de orez salbatic contravine gastronomiei franceze” si culmea unei critici gastronomice „carnea nu se potrivea cu garnitura”. Care carne care garnitura?!!!
    Bine, acestia vor numai sa arate ca au fost si ei pe la Paris si au dat cu nasul pe la cate un bistro, dar nu mentioneaza ca ce mizerii sunt si pe acolo! Numai cunoscatori de gastronomie franceza, dar daca poti sa citesti printre randuri rezulta ca sunt numai ifose!
    In final, totul degenereaza intr-un penibil dialog de hai sa ne recomandam restaurantul asa zis preferat sau unde eventual avem interese.

    Concluzia: totul specific pur romanesc.

  45. Lucia, imi pare rau dar nu pot sa iti dau dreptate! Au fost atatea comentarii pentru ca cei care le-au facut, in subconstientul lor, au fost atrasi acolo de ifose. Aceasta locatie, pe care si eu am vizitat-o este, pana la urma, un biet bistro care a fost mediatizat de propietari si prietenii lor, specialisti in asa ceva, dar se pare mai putin in gastronomie.
    Bistro-ul este de fapt ceva reprezentativ pentru ceea ce se intampla in toata zona. Mult tumult, bistrouri cu pretentii nejustificate la parterul unor cladiri care la etaj au familii asociale sau aurolaci stabiliti in spatiile parasite si tot felul de alta fauna.

    Strainii vin, intr-adevar, si fotografiaza crezand ca mizeria este acolo special plantata ca o atractie, nestiind insa ca, de fapt, face parte din viata noastra cotidiana.

    Acolo este un MISERYLAND care atrage. Este total fals din partea cuiva care se duce acolo si asteapta sa primeasca calitate!

    Indiferent de parerea unuia sau a altuia, inclusiv a mea, zona este si va fi multa vreme de acum inainte locul unde se iese pentru a se lua masa chiar daca finalul are un gust amar!

  46. Nu cred ca ne contrazicem in opinii; sunt perfect de acord ca asta si este locul cu pricina: un biet bistro mediatizat excesiv si absolut nejustificat.

    Si daca la inceput i-am acuzat doar de experimente pe buzunarele noastre acum cred ca este deja inselatorie, pentru ca de fapt asta faci cand pui o eticheta ce induce ideea ca produsul tau e de calitatea I-a cand tu ai pus in interior ingrediente din cele mai slabe calitativ.

    Iar eu cred ca parerile noastre nu sunt degeaba! Trebuie sa contracarezi cumva minciuna, si n-o vei face prefacandu-te ca minciuna nu exista.

    E pacat de toata zona aceea care are intr-adevar potential, dar aici intram intr-o alta sfera la fel de … specific romaneasca …

  47. Lucia, ai perfecta dreptate-minciuna trebuie contracarata, dar pe taramurile astea! Ne place sa mintim si sa fim mintiti. Daca cei de la acest bistro si cei din jurul lor nu ar minti crezi ca ar mai fi tumultul acela in zona?

    Hai sa ii lasam la o parte pe „La Bonne Bouche”. Spune-mi tu o locatie in acea zona care crezi ca ofera calitate, eu voi lua masa acolo si iti voi scrie parerea mea.

    Pentru ca a venit vorba de potentialul zonei, daca acesta ar fi pus in valoare rezultatul ar putea sa fie un dezastru. Adica sa fie acele cladiri cu adevarat restaurate, sa dispara mizeria, sa se practice o gastronomie corecta si atunci unde ar mai fi sarmul locului? De ce sa stricam ceva ce altora le face atata placere?

  48. Te dezamagesc Ada, dar n-am sa-ti recomand nimic. Eu m-am lecuit. Nu mai recomand decat ceva facut de mine. Am avut in orasul asta doua locuri absolut minunate in care m-as fi dus cu incredere si cu ochii inchisi si as fi recomandat oricui sa mearga: unul a disparut, celalalt s-a tot extins pana si-a pierdut farmecul initial. Am un loc absolut minunat in Oradea, dar nu se pune, vorbeam despre centrul vechi.

    Crezi ca le face cu adevarat placere sa stea la terasa si sa le circule sobolanii pe la picioare, sau sa se impiedice de cablurile electrice ce ies din asfalt, sau sa faca inventarul cinei luate de cei ce folosesc abuziv cladirile doar analizand ambalajele aruncate ici-colo … peste tot?! Nu! Vin, se uita, mimeaza placerea si a doua oara nu-i mai prinzi. Se duc sa lase bani la bulgari, unguri, greci, turci, pentru ca ei cel putin nu cer preturi frantuzesti pe calitate locala …

  49. Nu am fost la acest restaurant, il cautam pe internet pentru ca intentionez sa merg. Si o sa merg chiar si dupa toate criticile de mai sus. Ii dau toate sansele stiind ca femeile sunt cele mai „slabe” in a intelege ce inseamna cu adevarat un restaurant bun.. Trezitiva fetelor realitatea nu este un basm!

  50. „Ii dau toate sansele stiind ca femeile sunt cele mai “slabe” in a intelege ce inseamna cu adevarat un restaurant bun.. Trezitiva fetelor realitatea nu este un basm!”

    De unde ai tras concluzia asta?

  51. mai doamna lucia r ,intr-adevar critica poate aduce si ceva bun,dar este o asa mare exagerare si atat de multe pretentii ca va pierdeti in ele,zau asa…

  52. Asta este romanism „de chimograma”: – omul citeste un articol, nu este de acord cu continutul, dar comentariul sau vizeaza autorul (nicidecum continutul), intrucat – ati ghicit – autorul este „rau intentionat” (parol!).

    O forma senzationala (extrem de creativa) este interventia Cristinei: „am citit, dar ma duc”. Mie mi se pare o forma extrem de subtila (si evident involuntara) de a te legitima „sunt implicat(a) in povestea cu restaurantul”. He he he…

    Daca vrei sa afli adevarul, te duci si comentezi dupa. Nu spui „am citit ca-i rau, dar ma duc oricum”. ADOR aceasta disputa. Va rog nu o opriti tocmai acum… 🙂

  53. 🙂 🙂
    De fiecare data cind citesc „Trezitiva fetelor realitatea nu este un basm!” ma ia rasul…
    E tareeeee.

  54. @alina: cred ca pretentiile consumatorului sint direct proportionale cu imaginea de sine proiectata de restaurantul in spetza.
    Diagrama in post-ul urmator.

  55. merci madame. promit solemn ca voi calca si eu pragul acestui local adulat de unii si criticat de altii 🙂

  56. Mdea… am tot citit ce e scris despre locul cu pricina si da are ceva pobleme… Dar stradania, investitia si intentia buna vor face locul din ce in ce mai bun! Eu cel putin asa sper! Am mancat acolo si bine si mai putin bine! Am baut foarte bine si mi-a placut atmosfera!

    Oricum ma indoiesc profund despre calitatea de judecatori a unora de pe aici care si-au facut un modus vivendi din a da cu bila in peretii bistro-ului cu pricina!

    Nu stiu care si cat a mancat si pe unde, si nici ce, prin care colt de lume dar as vrea sa fiti mai rezervati in a critica si doar atat. Sa faci carciuma nu e deloc simplu! Si nici produsele de buna calitate nu sunt ieftine!
    Da, e un loc scump pentru ca produsele lor de lista sunt scumpe! Fie ca sunt bauturi fie ca sunt ingrediente pentru mancare!

    Si as vrea sa va mai atrag atentia asupra unui singur lucru! Sa nu uitati ca suntem prima/primele care am incaltat pantofi de firma!
    Specific acestui neam este arderea etapelor! Voi vreti Parisul la Bucuresti in cateva luni dar uitati cati ani vechime are Parisul la el acasa! Si cam cat le-a luat francezilor sa-l construiasca!

    P.S. Un bucatar francez (sau orice natie europeana) te-ar costa niste mii de euro pe luna, basca niste costuri de intretinere loco. Si ti-ar trebui doi cel putin! Ospatarii se scolesc din pacate la locul de munca pentru ca scoli de profil nu mai sunt!

    P.P.S. In Franta se mananca doar intre anumite ore. Cam doua-trei ore! In rest „se fermme”! Si intre timp toata lumea are alta treaba. Iar cei care gatesc, gatesc in alt regim de lucru.
    La noi in Romania, carciuma e deschisa toata ziua si noaptea pana tarziu! Prin alte tari umblate de mine pranz e maxim pana in 3 si in rest snacks si seara de pe la 6-7 pana la 11 cel tarziu! Asa ca hai sa vedem pe unde ne situam!

  57. @ anonimescu : Am mers in acest bistro o singura data, in perioada deschiderii, nu m-a impresionat.

    Subscriu la ce ai scris, intentia buna este importanta in acest exercitiu si trebuie apreciata. Dat fiindca au trecut patru luni de la momentul inaugurarii ar trebui ca parerile negative din acest forum sa ramina la categoria „inceput dezechilibrat”. De atunci, in mod repetat, mi-au recomandat bistro-ul prieteni pe care ii stiu exigenti si de a caror parere tin cont, unul chiar a organizat dinner-ul pentru Noisettes.

    Probabil ca intr-un viitor apropiat La Bonne Bouche va avea a doua vizita din partea mea. Sper ca va merita.

  58. ca de obicei, romanii nostri se pricep la toate. nu doar la politica si fotbal, iata ca gastronomia este un alt subiect facil. ceea ce NU ma mira este inversunarea becaliana a dezbaterii si convingerea neinduplecata a fiecarui participant ca poseda suficiente cunostinte in acest domeniu.
    sa fim seriosi! e o vorba in Franta apropo de treaba asta:

    CLIENTUL NU ARE NICIODATA DREPTATE!

    stiu ca o sa sariti ca arsi. din pacate, de cele mai multe ori, asta e adevarul.

    ce aveti frate cu ei? e un loc decent intr-o mare de „bombe” cu pretentii care, intr-o tara civilizata, nu ar putea sa functioneze pt ca nu ar indeplini standardele. nu o sa dau exemple. nu sunt decat un client mai indulgent decat voi.

    succesuri!

  59. Bistro-ul în Franta ESTE o bomba, prin definitie bomba de cartier unde se înfig alcoolicii de dimineata pentru un „petit blanc pour démarrer la journée”, unde se înjura politica, se fac si se desfac ultimele meciuri. Mâncarea..mai nesofisticat de-atât mori, echivantul fasolei cu cârnati..
    De ce nu un bistro si în Bucuresti? Doar sa nu-i cerem Versailles si grande gastronomie, ca nu mergem La Cocosatu’ dupa ortolani.Când o sa-si deschida Alain Ducasse restaurant în Bucuresti cred c-o sa aflam si noi, pâna atunci poate dispare si La Bonne Bouche sub camionul de critici constructive. Vivent les chipoteurs!!

  60. dupa o prima vizita nefericita in iarna, am mai fost o data pt ziua unui prieten.
    mancarea la fel de fada cum imi aduceam aminte, dar frumos asezata in farfurie (nu substituie lipsa gustului, dar e si asta un lucru bun),
    servetul de panza de pe masa impecabil, tacamurile la fel, fatuca total aeriana dar cu nasul pe sus de asta iarna nu mai era, in locul ei a aparut un baiat care a fost foarte decent si cinstit atunci cand l-am intrebat cate ceva.
    una peste alta, si eu ca si simina, cred ca locul e pe drumul cel bun.
    e clar ca au nevoie de un bucatar foarte bun, ca mancarea sa fie pe masura investitiei facute.
    dar ce mi s-a parut tragic, a fost sa aflu de la sora mea ca nici macar decorul nu mai e original….
    desi tine de gustul fiecaruia daca apreciaza sau nu decorul de la BB, macar era ceva nou in peisajul bucurestean.
    dar se pare ca in oras exista si un salon de frumusete (La Biblioteque) cu acelasi mobilier si aceeasi pardoseala.
    oare patronii de la BB stiu???
    saracii oameni.. e clar ca nu stau foarte bine la capitolul noroc. sper ca respectivul salon e tot al lor, ca altfel, in locul lor, eu as bate arhitectii! :)))

  61. Pentru a doua oara consecutiv mi se intampla sa ma confrunt cu aceeasi problema la acest „prestigios” restaurant cu specific frantuzesc din Centrul Vechi al Capitalei numit „La Bonne Bouche”, si anume aceea a slabelor servicii. La ce ma refer? La faptul ca pe nota de plata mi se impune o taxa sevicii, lucru care nu este normal. Eu client al acestui restaurant nu sunt obligat sa platesc acest tip de taxa, iar daca aleg/doresc sa o platesc o fac numai daca sunt multumit de serviciul oferit, de cum am fost servit la masa, de cum mi se vorbeste, etc. Ca sa fiu pe intelesul tuturor, in data de doi septembrie 2011, pasionata de mancarea si vinurile frantuzesti am ales acest restaurant la care obisnuiesc sa merg din cand in cand. Mancarea pe gustul meu, vinul la fel, vine si nota de plata, aceeasi TAXA SERVICII pe care NU SUNT OBLIGATA SA O PLATESC atunci cand OSPATARUL care ma serveste (unul imbracat cu o camasa de culoare neagra, restul ospatarilor avand diverse culori) EMANA un miros putermic de ALCOOL si TUTUN, si o privire urata de parca l-as fi deranjat. Spre ghinionul meu nu este prima data cand acest indivit serveste la masa mea.

    ATENTIE!!! Daca nu doriti sa treceti printr-o experienta similara cu a mea uitati-va la ospatarul care urmeaza sa serveasca la masa dvs.:-P:)):)):))

    1. Ilinca, ce sa zic?! Multumim pentru feedback, desi speram sa nu mai fie nevoie sa discutam despre subiectul „La Bonne Bouche”. Poate ca n-ar fi fost rau sa ceri sa vorbesti cu patronul … Imi pare rau pentru o noua experienta ratata dar poate-ti cauti un alt loc unde sa gasesti mancarurile si vinurile preferate. Sunt destule prin Bucuresti. Probabil ca este singura solutie prin care clientul obtine (pana la urma) ce vrea. Ei par sa nu inteleaga ca, mai devreme sau mai tarziu, clientul inselat (indiferent ca e vorba de calitatea mancarii ori a serviciilor) va alege sa nu se mai lase batjocorit pe banii lui. Bafta in a gasi un loc pe gustul tau!

Comentati?