„UN’ TE DUCI TU MIELULE”… la Bran la Festivalul de Gastronomie, Traditie si Folclor
BRAN: 21 MAI- 23 MAI 2010
Organizatori:
CASTELUL BRAN
Parohia Sohodol Biserica Noua
Parteneri oficiali:
Primaria Bran
ANTREC Brasov
Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Brasov
Locatie:
Evenimentul se va desfasura pe Platoul Inima Reginei, locatia facand parte din Domeniul Bran. Accesul auto pe platou este intrezis cu desavarsire.
Descrierea evenimentului:
Festivalul de traditie si folclor „ Un’ te duci tu mielule?” va fi structurat in 3 etape importante:
1. FOLCLOR – organizatorii isi propun sa puna bazele unui festival de amploare care sa se desfasoare anual la Bran, la inceputul verii, in cadrul caruia sa se promoveze tinerele talente, portul si dansul popular.
2. CULTURAL SI RELIGIOS – Parohia Ortodoxa din Sohodol impreuna cu Primaria Bran va initia cu aceasta ocazie infratirea culturala si religioasa a localitatilor Sohodol din cuprinsul tarii. In acest sens vor fi invitati reprezentantii fiecarei localitati Sohodol: primar, preot si director de scoala dar si grupuri folclorice si traditionale ce ii reprezinta.
3. GASTRONOMIE – tinand cont de amploarea pe care evenimentul „Ravasitul oilor” a luat-o la nivel national si de faptul ca zona Bran- Moeciu este cunoscuta ca avand o traditie in pastoritul si cresterea oilor, organizatorii doresc sa ofere localnicilor si turistilor un concurs gastronomic avand ca specific produsele si preparatele din miel. Totodata, in traditia romaneasca mielul reprezinta un produs specific Sarbatorilor Pascale dar si acestei zone.
In cadrul evenimentului, pe Paltoul Reginei Maria vor fi amplasate 5 restaurante, precum si 30 de standuri expozitionale cu vanzare de produse traditionale.
Desfăşurarea evenimentului:
Vineri, 21 mai 2010
Ora 12:00 – Deschiderea evenimentului.
Ora 12:30 – ora 21:00 – muzica folclorica, alternata cu momente de dans traditional, oferite de ansamblurile scolilor din zona Bran – Moieciu – Fundata.
Sâmbătă, 22 mai 2010
Orele 10;00 – stabilirea participanţilor şi a expozanţilor din cadrul concursului gastronomic şi de folclor
Orele 12:00 – desfăşurarea concursului gastronomic în compania astiştilor folclorici şi expunerea cu vânzare a produselor tradiţionale reprezentative ale fiecărei localităţi
Orele 16:00 – prezentarea şi jurizarea preparatelor culinare
– premierea artiştilor folclorici
Orele 20:00- cina haiducesca, ce va include miei la protap si produse din miel / oaie / porc.
Duminică, 23 mai 2010
LOCATIE – SOHODOL
Orele 10:00- Sfânta Liturghie şi Slujba de Hram
Orele 14:00 – simpozion de prezentare a fiecărei localităţi Sohodol, identificarea unor proiecte comune şi stabilirea unui calendar viitor comun, urmat de un bufet suedez- Căminul Cultural din Sohodolul Branului
Orele 2000 – cina festivă
LOCATIE – PLATOUL INIMA REGINEI
Ora 12 – ora 21:00 – spectacole de muzica si dans traditional, sustinute de ansamblurile folclorice ale localitatilor Sohodol.
Luni, 24 mai 2010
Orele 09:00 – mic dejun
Orele 10:00 – conferinta de presa
Orele 11:00 – vizitarea castelului Bran şi a împrejurimilor
Obiective:
Realizarea unui eveniment anual care sa promoveze turismul rural si varietatea serviciilor si produselor cu care sunt asteptati atat localnicii cat si turistii.
Atragerea oficialitatilor din zona turismului.
Infratirea celor 7 localitati Sohodol din cuprinsul tarii si stabilirea unei sarbatori comune- „Drumul Crucii”
Promovarea prin intermediul mass-mediei a zonei vizate
Imbinarea turismului cu gastronomia traditionala intru-un regal de exceptie
Pe langa obiectivele enumerate mai sus, evenimentul doreste a oferi o alternativa de petrecere a timpului liber pentru cei aproximativ 15.000 de turisti (conform datelor primite de la ANTREC), ce urmeaza sa petreaca Rusalile in zona Bran – Moieciu – Fundata.
Logistica:
Organizatorii evenimentului vor asigura totalitatea conditiilor, precum si necesarul de tensiune si putere electrica in conformitate cu necesitatile participantior. Pe toata durata desfasurarii evenimentului va fi asigurat necesarul de apa pentru activitatiile utilitare. De asemenea, organizatorii vor asigura paza si protectia, iar toaletele vor fi ecologice.
Se va asigura salubrizarea zilnica si ori de cate ori este necesar, a perimetrului evenimetului si se vor pune la dispozitia participantilor atat tomberoane cat si pubele amplasate in apropierea standurilor.
Accesul jurnaliştilor la eveniment este nelimitat.
Bunsen
- Edit
Astept cu mare interes poze de la eveniment!
… cina haiduceasca :)) nu cred ca vreau sa stiu ce e 🙂