O centura, doua fantome

Centura de siguranta, cand a fost inventata initial, era doar o curea care se prindea in doua puncte (ca cele din avion), lasand jumatatea superioara a corpului neprotejata rezultand astfel numeroase accidente mortale. Volvo l-a luat pe Nils Bohlin, care pana atunci proiectase sisteme de ejectare a pilotului pentru Saab Aircraft si l-a insarcinat cu proiectarea unui sistem mai sigur de centuri de siguranta. Astfel a aparut centura in trei puncte. Volvo, dupa ce a implementat design-ul si a vazut cat de bine merge, a decis sa lase si alti producatori de automobile sa foloseasca aceasta inventie.

Constructorii americani de automobile, ce dominau piata in acea vreme, n-au vrut sa introduca aceasta inventie si s-au opus legislatiei obligatorii mergand pana in Curtea Suprema. Din fericire, au pierdut.

Pana la moartea sa in 2002, Nils Bohlen s-a bucurat sa primeasca scrisori de multumire din toata lumea pentru vietile salvate. Volvo a estimat ca, la stingerea din viata a inventatorului sau, aceasta salvase peste 1 milion de vieti. Americanii estimeaza ca doar la ei centura salveaza peste 150.000 de persoane anual.

Iata un spot, de „productie” ruseasca, pentru incurajarea purtarii centurii de siguranta.

si o a doua sansa:

Comentati?