Doua tinere au „sunat” pentru ajutor … Facebook-ul

Daca a fost vreodata nevoie de vreo dovada ca retelele de socializare ne schimba modul de a gandi si actiona, mai ales in cazul copiilor/tinerilor ce cresc cu acces la acestea, atunci asta este cea mai buna dovada. Prinse de furtuna pe la ora 7:30 duminica seara, pentru a-si anunta starea in care se afla doua fete, de 10 si 12 ani au folosit reteaua de socializare Facebook si si-au actualizat statusul pe telefoanele mobile pentru a spune unde se afla, dar au omis sa tasteze numarul serviciilor de urgente din Australia: 000.

Pompierii le-au salvat in cele din urma dupa ce au fost contactati de unul din prietenii fetelor. Baiatul era online si a vazut ca ele se afla intr-un posibil pericol. Intamplarea s-a petrecut langa Adelaide, Australia.

Pompierul Glenn Benham, ce a participat la operatiunea de salvare, a declarat: „Fetele astea au fost capabile sa acceseze Facebook-ul pe telefoanele lor mobile, dar nu le-a trecut prin minte sa sune serviciul de urgenta. Pare absolut nebunesc, dar au pierdut timp schimbandu-si status-ul in loc sa ne sune pe noi direct. Puteam veni mult mai repede sa le salvam, raspunzandu-le la apel, in loc sa ne incredem in cineva care era online si care le-a scris ca sa se convinga ca nu e o farsa si abia apoi ne-a sunat pe noi.

Este un comportament straniu si ingrijorator. Tinerii trebuie sa realizeze ca in astfel de situatii este mai bine sa ne sune pe noi. Din fericire sunt in siguranta si se simt bine, dar este ingrozitor sa ne gandim ce s-ar fi putut intampla din cauza intarzierii.”

Retelele sociale devin tot mai raspandite, din ce in ce mai multi apeland la ele pentru a intra in contact cu autoritatile sau pentru a-si rezolva problemele cu terte parti. Si asta nu e deloc rau, iar autoritatile nu au altceva de facut decat sa se adapteze.

Totusi, sunt cazuri in care „ca pe vremuri” e mai sanatos si mai potrivit, asa cum este si cazul apelarii serviciului de urgenta.

Comentati?