Hranim orgoliul sau ascundem ceva?

Hranim orgoliul sau ascundem ceva? Cumpara femeile cosmetice pentru ca sunt utile sau pentru ca le fac sa se simta bine?

Un studiu recent arata ca oamenii ce folosesc cosmetice cumpara aceste produse in primul rand din considerente emotionale. Cercetarile au vizat cremele pentru fata (de hidratare si nutritive, cremele anticearcan ori fondurile de ten), dar si cele de corp (pentru fermitate si anti-celulitice).

Rezultatele au aratat ca „satisfactia consumatorilor este mai mare atunci cand marca de cosmetice ajuta la consolidarea emotiilor pozitive prin perceptia de „grija pentru tine” si eliminarea sentimentelor de vinovatie si de ingrijorare cu privire la cineva care nu are grija de aspectul sau”.

Paradoxal, pentru ca marca sa ofere aceasta experienta pozitiva emotionala, trebuie sa provoace intai consumatorilor sentimente negative despre ei insisi, cum ar fi preocuparea si insatisfactia pentru aspectul lor.

O modalitate de a realiza acest lucru este a le spune subtil ca sunt urati – un aspect pe care multe reclame pentru cosmetice il ating implicit si foarte eficient aratand imaginea unor femei neobisnuit de frumoase.

„Teoria comparatiei sociale a fost folosita in diverse studii de cercetare pentru a explica modul in care folosind modele foarte atractive in publicitate poate afecta consumatorii. Premisa de baza a acestor studii este aceea a compararii propriei atractivitati fizice cu cea a modelelor folosite in reclame si ca aceste comparatii sa dea nastere unor efecte negative in modul in care isi percep propria atractivitate fizica si stima de sine. Aceste efecte sunt cele sporite in randul celor ce au gradul cel mai mare de constientizare a imaginii lor publice”.

Studiul puncteaza necesitatea de a elimina aceste emotii negative si a calma grija femeilor pentru a arata bine ca principala motivatie psihologica pentru cumpararea produselor cosmetice. Din perspectiva utilitatii, cercetatorii au descoperit ca proiectarea sticlelor sau recipientelor (atractive, ceea ce face ca produsul sau brandul sa para superioare din punct de vedere tehnic, exceptionale si unice) are, de asemenea, un impact asupra deciziei de cumparare. Aceste rezultate servesc drept recomandare a pietei de a folosi strategii persuasive concentrate mai mult pe aspectele emotionale decat cele functionale”, concluzioneaza cercetatorii. (sursa: Science Daily)

Comentati?