In lunile scurse de la dezastrele naturale (cutremurul devastator si tsunami-ul) ce au lovit Tara Soarelui Rasare, producatorii de sake japonezi continua sa sufere. Cel mai bun mod de a-i ajuta? Beti sake!
Producatorii de sake nu se confrunta doar cu pierderile umane (membri ai familiilor, prieteni, angajati) si inventarul distrus in urma dezastrelor naturale; de obicei petrecareti, japonezii adopta acum o atitudine mult mai sobra care afecteaza vanzarile de sake.
Expertul american John Gauntner, ambasadorul ne-oficial al sake-ului japonez in lume spune ca traditia japoneza de auto-retinere (jishuku) inseamna ca „oamenii nu vor sa petreaca atunci cand alti sufera”. Cum 98% din sake-ul japonez ramane a fi consumat pe plan local, iata un obstacol serios pentru afacerile producatorilor.
Importurile de sake in Statele Unite (unde traiesc cei mai multi japonezi in afara granitelor) aproape au revenit la normal, insa, atat Japonia cat si SUA controleaza containerele pentru radiatii. Cum spunea unul din experti: „Din punctul vostru de vedere, ca si consumatori, beti fara teama, cu mandrie ca sprijiniti astfel o industrie si o economie deteriorate”.