Se poate fara outdoor

Se poate fara outdoor. Da. Si chiar foarte bine. Proiectul se numeste „Orasul Curat” si nu are legatura cu nimic de la noi. São Paulo este singurul oras ce s-a „scuturat” de toate reclamele outdoor.

Publicitatea outdoor este omiprezenta in aproape fiecare asezare urbana de pe suprafata pamantului. Este dificil, daca nu chiar imposibil, sa te plimbi pe o strada, sa urci pe o scara rulanta, sau sa stai pe o banca (in special in orasele civilizate ale lumii) fara sa fii „lovit” direct in fata de reclama la un produs sau altul. Dar São Paulo, Brazilia este precum un oras fantoma in materie de publicitate: toate panourile sale stau ciudat de albe si goale.

In Septembrie 2007, a patra metropola a lumii a fost curatata de aproape orice tip de publicitate outdoor, totul facand parte din campania primarului Gilberto Kassab ce s-a vrut sa elimine aglomerarea vizuala.

“Legea unui oras curat vine din necesitatea combaterii poluarii … poluarea apei, sonora, a aerului si cea vizuala. Am decis ca ar trebui sa incepem lupta impotriva poluarii cu sectorul cel mai evident – poluarea vizuala” spune Kassab.

Rezultatele, uluitoare! Au disparut panourile de 50 de picioare la lenjerie si firmele de neon supradimensionate a la Times Square. In locul lor sunt spatii vacante ciudate, gauri cascate … spatiu. Dintr-o data, arhitectura si peisajele naturale intra in atentia tuturor.

In timp ce agentiile de publicitate nu au fost prea fericite cu legea primarului, 8 milioane de $ din amenzi au fost percepute celor care au intarziat sa dea jos anunturile, iar Clear Channel a lansat o campanie nereusita de mobilizare pentru a obtine sprijinul locuitorilor in actiunea lor de a-si repune reclamele pe peretii cladirilor. Sondajele au constatat ca, cel puţin 70% au fost multumiti de schimbare.

Comentati?