Viata dincolo de moarte … intr-un toaster?!

In prima jumatate a secolului 20, inovatia a permis ca designul sa fie accesibil tuturor. Dar cum bunastarea a crescut iar societatea de consum a inceput sa ceara tot mai multe produse pentru o lume a abundentei, inovatia a devenit echivalentul noului cel mai nou deosebit de nou.

Designerita olandeza nu vrea sa se debaraseze de multele beneficii ale inovatiei tehnologice, de mentalitatea sa intrinseca alaturi de bucuria si dorinta de a crea, dar vrea sa faca o declaratie in legatura cu starea actuala a afacerilor in design si in legatura cu faptul ca avem nevoie un nou mod de a intelege ce este cu adevarat necesar in secolul 21. (sursa: design boom)

Proiectul ei „consum sau conservare” evalueaza notiunea de second-life. Este parte a expozitiei aflata in curs in Belgia. Noua designeri au venit cu un raspuns sub forma de prototipuri, micro arhitecturi, instalatii grafice sau obiecte ce exploreaza aceasta notiune de progres, balansand pe probleme ca tehnologie, mobilite, consum, ritualurile vietii si mortii, bunastare, inovatie si mediu.

Sculpturi facute din cenusa umana

Designerul olandez Wieke Somers a folosit imprimante 3D pentru a transforma ramasitele umane calcinate in sculpturi: proiectul ei numit „comsum sau conservare” evalueaza notiunea de „a doua viata” sau „viata de dupa moarte”. Ea considera ca cenusa umana poate fi refolosita prin intermediul unor prototipuri rapide sau imprimarii 3D, asa ca am putea permite cuiva o „viata viitoare” sub forma unui balansoar, ori aspirator sau poate chiar un toaster? Am deveni mai atasati de aceste obiecte daca asa ceva s-ar intampla? Oare dorinta noastra de a plati pentru un produs creste daca e produs din tesut uman sau cenusa?

Fotografia de mai sus, de exemplu: “Dung Beetle with Vacuum Cleaner” este creata din John Steegman (1939 – 1985). Aceasta lucrare si inca vreo cateva sunt expuse la Grand-Hornu Images Gallery din Belgia pana pe 12 Septembrie 2010.

Comentati?