Ecologism, dureros de creativ

Cand ceva conteaza cu adevarat, activisti si grupuri de mediu merg alaturi pentru a-si transmite mesajul. Unele din cele mai socante si tulburatoare reclame din ultimii ani vin din partea unor echipe talentate de design. Imaginatia indrazneata este folosita pentru a capta atentia publicului.

In Canada, vanatoarea anuala pentru pui de foca atinge punctual culminant prin cel mai mare macel de animale marine de pe Pamant. Focile sunt ciomagite pana la moarte sau impuscate. Guvernul Canadian a permis uciderea a 330.000 de foci in 2008. Este legal ca puii de foca cu varsta de 12 zile sa fie ucisi. Adesea ei sunt constienti inca atunci cand sunt tarati pe gheata cu carligele. Multi dintre ei sunt jupuiti de piele cat sunt inca in viata. Si cum nu exista o piata pentru carnea lor, focile moarte sau muribunde sunt lasate in urma sa putrezeasca dupa ce le-a fost furata blana.

Atrocitati asupra balenelor
IFAW (Fondul International pentru bunastarea animalelor) a produs aceasta reclama pentru a demonstra cruzimea promovarii vanatorii de balene. Desi promovarea acestei vanatori a fost banata la nivel mondial in 1986, peste 30.000 de balene au fost omorate de atunci, vanatoarea continuand in Japonia, Norvegia si Islanda. IFAW conduce in prezent o campanie prin care cer administratiei Obama sa reinnoiasca conducerea U.S. pentru protectia balenelor.

Iubeste-ti propria piele
Alicia Silverstone, Eva Mendes, Amanda Beard si alte celebritati au decis sa poarte tot in aceasta campanie PETA. Accentul acestei este pus pe mesajul ca e mai bine goala decat sa porti pielea sau blana unui animal. Multe animale folosite in traficul cu blanuri sunt jupuite cand inca sunt vii si lasate sa sufere pana isi dau singure ultima suflare. Campania, unica si sexy, a facut un drum lung pentru sensibilizarea publicului cu privire la realitatea oribila a comertului cu blanuri.

Responsibilitate globala
Aceste reclame socante au fost create pentru promovarea si constientizarea responsabilitatii fata de mediu, si desigur pentru a vinde filtrele de apa Brita. The World Wildlife Federation a folosit imaginea pestelui-om pentru a atrage atentia asupra schimbarilor ce au loc in jurul nostru. Brita a folosit imaginea indrazneata a unui barbat si a unei femei scuipand resturi de ulei pentru a informa publicul ca milioane de galoane de ulei sunt folosite annual pentru producerea sticlelor de apa, iar producerea lor este mai degraba o alegere de mediu.

Activism Ecologic
In multe cazuri, cauzele de mediu sunt pledate prin miscari ale activistilor. Cetateni ingrijorati organizeaza mitinguri si proteste pentru a lupta impotriva cruzimii impotriva animalelor si a distrugerii mediului. Fie ca protesteaza impotriva defrisarilor, poluarii sau a abuzului asupra animalelor, activistii atrag atentia asupra provocarilor la indemana. Aceasta problema se poate propaga in mass-media unde ar putea gasi un interes mai larg si poate castiga forta necesara pentru a face pasi inainte.

Comentati?