Doar 2 minute

Acest film, realizat pentru Moelle épinière et motricité Québec, este un scurt metraj ce se ia in serios: are distributie, generic de final, joc bun al actorilor si o productie valoroasa.

Se tot vorbeste in ultimii ani despre moartea publicitatii, insa cred ca cei ce spun asta se gandesc doar la cea din mass-media traditionala. De fapt agentii de publicitate trebuie sa renunte la ideea ca pot fura 30 de secunde de atentie a unui vizualizator de TV si sa se obisnuiasca cu un prezent in care totul – inclusiv reclamele – sunt divertisment la cerere.

Faceti parte din grupa celor care isi inregistreaza emisiunile, serialele, meciurile preferate sau le cumpara pe DVD astfel incat sa puteti sari peste reclame? Ati dat click vreodata pe un link de pe YouTube? In asta consta diferenta: publicitatea trebuie sa castige atentia, mai degraba, decat sa prinda intr-o ambuscada privitorul.

Si de aceea noul „advertainment”, combinatie intre advertising si entertainment este bun pentru marketingul social. Cand publicitatea atrage atentia consumatorului printr-un anunt mare si surprinzator, cercetatorii inregistreaza adesea o reactie negativa. E ca si cum au platit un pret ca sa vizioneze reclama.

Dar atunci cand anuntul este pentru o cauza umanitara, sfarsitul nu este niciodata o dezamagire. Ofera un sentiment de usurare, deoarece apelul la actiune permite publicului sa converteasca emotiile in actiunea pozitiva. Spre asta se indreapta, de la a fi coplesit la a fi imputernicit. Daca este bine facuta, desigur.

Iar cea mai buna parte a mass-media on-line gratuite este ca nu exista nici o limita de lungime a filmului. Este in cea mai mare parte determinata de atentia privitorului. Chiar si cu cele 10 minute maxim ale YouTube poti crea un film interactiv de lung-metraj, daca vrei, doar prin conectarea impreuna a mai multor video.

Poate ca notiunea de „video” vi se pare exagerata, poate credeti ca trebuie sa se numeasca „anunt” sau „spot”. Am sa le numesc totusi „filme” acum, chiar daca cele mai multe dintre aceste proiecte sunt digitale de la un cap la altul. Pare mai demn, intr-un fel.

Comentati?