Imbracamintea – pielea noastra sociala

Imbracamintea – pielea noastra sociala

Karen LaMonte a inceput sa foloseasca imbracamintea ca o metafora pentru identitate si sa exploreze umanul in absenta in primele sale sculpturi reprezentand papusi de sticla si marionete, la scurt timp dupa absolvirea Rhode Island School of Design in 1990.

 

Ea a continuat sa studieze neconcordanta dintre pielea noastra naturala si pielea noastra sociala – imbracamintea – pe care o folosim pentru a acoperi si ascunde, pentru a proteja individualul si a proiecta personalitatea. “Imbracamintea este un „plic vestimentar” care ne defineste ca fiinte sociale” spune ea.

Minunatele sculpturi de sticla turnata ale artistei Karen LaMonte va vor taia respiratia. Vasta ei colectie de impresionante opere de arta include impresii figurative exprimate in sticla prin rochii si busturi, studii de drapaj al ceramicii, desene, basoreliefuri si sticla lucrata de mana.

Astazi voi imparti cu voi o parte din operele ei in marime naturala (circa 1,70 inaltime): vesminte diafane cu sugestii subtile de forme feminine stand in picioare sau intinse straniu, ce parca ne invita sa atingem ceea ce arata ca un saten fin fantomatic sau matase drapata, dar este de fapt sticla modelata de mainile capabile ale acestei artiste de origine ceha.

Esenta feminitatii si senzualitatea emana din aceste sculpturi in ciuda mediului rece. Puteti vedea aici un album, iar opera completa pe pagina sa web http://www.karenlamonte.com/works.html

Comentati?